Kiedy
rozmawiamy, my – nauczyciele, o własnej
ewaluacji, kiedy podejmujemy decyzję „przepuścić ucznia czy nie”, zawsze
powołuję się na barometr wpływu Hattiego, czyli listę czynników, które wpływają
na to, że uczeń się doskonali, że wiedza i umiejętności przyrastają. Ponieważ
ostatnio przytoczyłam w sytuacji szkolnej te badania, czuję się zobowiązana do
wyjaśnienia co i jak.
Strony
▼
piątek, 30 czerwca 2017
wtorek, 27 czerwca 2017
20 lat „Harry’ego Pottera”
„Jeśli
sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła zwłaszcza wśród dzieci,
to niezawodny znak, że jesteś Mugolem” - to zdanie z okładki pierwszej części
polskiego wydania „Harry'ego Pottera” idealnie podsumowuje fenomen przygód
najsłynniejszego młodego czarodzieja na świecie. 26 czerwca 1997 roku, czyli
równo 20 lat temu, do brytyjskich księgarń trafił pierwszy tom sagi J.K.
Rowling.
sobota, 24 czerwca 2017
Namalować film… „Twój Vincent”
„Twój Vincent” to prawdziwa niespodzianka – film zdobył nagrodę w
Konkursie Głównym prestiżowego Festiwalu Filmów Animowanych w Annecy.
niedziela, 18 czerwca 2017
,,Neuroedukowani. Nauka – lubię to!’’ - inspirujący projekt dydaktyczno - badawczy
Projekt dydaktyczny to
jedna z metod, która wykorzystuje postulaty nauczania przyjaznego mózgowi.
Gwarantuje organizację przyjemnego uczenia się i doskonalenia oraz uczy
wewnętrznej motywacji. Ponadto, zwraca uwagę na
możliwości ucznia, preferencje w uczeniu się i potrzebę własnego doskonalenia się. Po raz kolejny o skuteczności tej metody
przekonali się uczniowie klasy III a. Wzięli udział w projekcie dydaktycznym -
,,Neuroedukowani. Nauka – lubię to!’’ – prowadzonym, w ramach pracy
magisterskiej, przez studentkę WFPIK UAM – Zuzannę Zygmunt, który miałam okazję
koordynować.
niedziela, 11 czerwca 2017
Czas dorosnąć - „Przesilenie” w Teatrze Nowym
Spektakl
potraktowałam jako inaugurację wakacji, w czym pomógł mi nawet tytuł
nawiązujący do zbliżającej się najkrótszej nocy w roku…..
„Przesilenie”
Davida Greiga i Gordona McIntyre’a wyreżyserowała Anna
Gryszkówna, na co dzień aktorka Teatru Narodowego i studentka na Wydziale Reżyserii
Akademii Teatralnej w Warszawie. Jest to jej debiut reżyserski, wyróżniony w
trzeciej edycji projektu Scena Debiutów w Teatrze Nowym w Poznaniu.
niedziela, 4 czerwca 2017
Projekty lekturowe
Pod
koniec roku szkolnego omawiam z uczniami książki, które sami wybrali (najpierw
każdy prezentuje przed klasą swoją propozycję, później jest głosowanie). W tym
roku 6a wybrała klasycznie „W 80 dni dookoła świata”, 6b natomiast postawiła na
nowość – „Osobliwy dom pani Peregrine”.
sobota, 3 czerwca 2017
Polonistyczne gry planszowe
Kiedy
gimnazjaliści są już po testach, znalazł się w końcu czas na twórcze i
kreatywne działania. Jednym z nich było wykonanie polonistycznej gry
planszowej.
piątek, 2 czerwca 2017
Fajnie? NIE! Jak pomóc uczniom wyrzucić ze swego słownika słowo „fajnie”?
My
poloniści walczymy z tym wszechogarniającym, nic nieznaczącym „fajny,-a,-e”,
„fajnie”. To słowo - wytrych, słowo – pierwsza myśl, słowo – lenistwo.
Staram
się z każdą klasą robić słownik przymiotników bądź przysłówków, które trafniej
opiszą dany podmiot czy przedmiot.