„Żuraw
i czapla” tak brzmiał tytuł filmu, jaki powstał na podstawie książki
Siesickiej. Kiedyś ta książka bardzo podobała się nastolatkom. Postanowiliśmy
sprawdzić, czy nadal budzi zainteresowanie. Piszę „postanowili”, bowiem zarówno
ja jak i moi uczniowie byliśmy ciekawi tych lekcji.
Oczywiście
dla chłopców było to prawdziwe wyzwanie dojrzałości. Książka trochę ich
onieśmielała, trochę denerwowała, ale zakreśliliśmy obszar najciekawszych
problemów i oto co nam z tego wyszło.
1. Mada i Marcin jak żuraw i czapla z wiersza
Jana Brzechwy – analiza relacji między bohaterami.
2. Przeszłość
Marcina. Czy każdy zasługuje na drugą szansę?
3. Marcin
i jego rozterki - analiza decyzji Marcina wobec Mady i klasy.
4. Co
kryje kieszeń Marcina? Bohater na terapii w naszej klasie.
5. Konflikty
pokoleniowe: Mada i mama, Marcin i mama. Wchodzimy w role bohaterów.
Na
lekcjach była wykorzystana metoda drzewa decyzyjnego, dyskusja, drama. Problemy
bohaterów odnosiliśmy do swojego życia i dzisiejszych czasów. Najbardziej
jednak zaciekawiły nas różne okładki tej książki, projekty wydawnicze i ich
interpretacja. Książka o miłości stała się bardzo rozwijająca i ciekawa. I
ruszyła lawina czytania kolejnych powieści K. Siesickiej.
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz