Strony

piątek, 29 grudnia 2017

Imiesłowowy zawrót głowy

Imiesłowy – temat niełatwy, przez uczniów uważany za zupełnie niepotrzebny. Nie ukrywam -  to były trudne lekcje.

piątek, 22 grudnia 2017

Boże Narodzenie 2017



Ernest Bryll „Boże Narodzenie”


Kiedy dziecko się rodzi i na świat przychodzi

Jest jak Bóg, co powietrzem nagle się zakrztusił

I poczuł, że ma ciało, że w ciemnościach brodzi

Że boi się człowiekiem być. I że być musi

Wokół radość. Kolędy szeleszczące złotko

Najbliżsi jak pasterze wpatrują się w Niego

I śmiech matki – bo dziecko przeciąga się słodko

A ono się układa do krzyża swojego

sobota, 16 grudnia 2017

Lektura w pudełku

„Lektura w pudełku” to strzał w dziesiątkę! W klasach czwartych projekt podsumowywał omawianie „Opowieści z Narnii”.

piątek, 15 grudnia 2017

Zawsze się sprawdza, zawsze daje udaną lekcję – „Pan od przyrody” Z. Herberta

Pan od przyrody

Nie mogę przypomnieć sobie
jego twarzy

stawał wysoko nade mną
na długich rozstawionych nogach
widziałem
złoty łańcuszek
popielaty surdut
i chudą szyję
do której przyszpilony był
nieżywy krawat 

piątek, 8 grudnia 2017

Praca nad „Dziadami”, cz. II za pomocą pokera kryterialnego

Poker kryterialny to bardzo pomocne narzędzie w pracy nad argumentacją do dowolnego tematu, lektury, problemu.

poniedziałek, 4 grudnia 2017

„Z Broadwayu do Hollywood 2” – zachwycające show Teatru Muzycznego

To był jeden z najlepszych koncertów w moim życiu. Teatr Muzyczny swoim spektaklem „Z Broadwayu do Hollywood 2” udowodnił, że jest jednym z czołowych teatrów muzycznych w Polsce. Dzięki niemu, w zimny grudniowy wieczór, panowała naprawdę gorąca atmosfera.

piątek, 1 grudnia 2017

„Kryzys szkoły” - ważny temat do dyskusji

Jesper Juul zmusił mnie ostatnio do myślenia. W swojej książce „Kryzys szkoły” wypowiedział kilka tez, co do których  prawdziwości miałam przeczucie, ale ich potwierdzenie byłoby przyznaniem się do pewnej śmierci zawodu, który kochałam. Na tym blogu zawsze podkreślałyśmy siłę, charyzmę nauczyciela, jego warsztat i pasję. Dziś muszę napisać o słabości nauczyciela poddanego tak jak jego uczeń systemowi oświaty.