Strony

wtorek, 28 stycznia 2020

Jak nauczyciel j. polskiego przygotowuje się do omawiania lektury?


Krok 1 – ustala z klasą początek omawiania lektury i czas trwania/sugeruje uczniom pod jakim względem mają poznawać lekturę i na co mają zwrócić uwagę.

 Krok 2 – czyta, tak czyta, znaną sobie lekturę, by  odświeżyć w głowie treść, by spojrzeć na nią inaczej i by myśleć jak ja przepracować z tą konkretną klasą/zaznacza sobie w książce ważne fragmenty przydatne na lekcji.

Krok 3 – szuka zgromadzonych w swoim nauczycielskim portfoliu materiałów i dokonuje selekcji. Nie wszystko nadaje się do każdej klasy!

Krok 4 – dzwoni do przyjaciółki/przyjaciela, by obgadać pomysły, zainspirować się, wymienić materiały!

Krok 5 - ustawia sobie kolejność tematów i problemów do omówienia z klasą.

Krok 6 – dokonuje podziału materiałów zgodnie z planem, kseruje materiały dla uczniów, przygotowuje niespodzianki, wyszukuje materiały filmowe, graficzne z sieci do wykorzystania na lekcji.

Krok 7 – ustala sposób sprawdzenia wiedzy i umiejętności po omówieniu lektury i przedstawia ten pomysł klasie / ustala sposób oceniania uczniów na lekcjach poświęconych lekturze.

Krok 8- przychodzi do szkoły i mówi: zaczynamy!

Sporo tego, a to dopiero początek, bo w trakcie pracy z lekturą też trzeba na bieżąco korygować kurs.
Ale lubię pracować z lekturą. Nie ma wśród nich mniej wymagających, każda wymaga przygotowania i kreatywności.
Cdn.
Małgosia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz