Po
omówieniu wszystkich ważnych zagadnień związanych z „Folwarkiem zwierzęcym”
przyszedł czas na podsumowanie lektury.
Zawsze staram się, by lekcja ta była inna od poprzedniej. Tym razem
trzecioklasiści przygotowali plakaty, dotyczące poruszanych na lekcjach
problemów.
Uczniowie pracowali nad następującymi
zagadnieniami:
1. Świat
przedstawiony w powieści.
2. Zasady
animalizmu i ich przekształcenia za rządów Napoleona.
3. Aluzje
historyczne i polityczne w powieści.
4. „Folwark
zwierzęcy” jako parabola i powiastka filozoficzna.
5. Uniwersalne
przesłanie utworu.
Kolejny
raz zostałam pozytywnie zaskoczona! Na uwagę zasługuję plakat o paraboli –
uczniowie narysowali głowę – połowa należała
do świni, połowa do człowieka (w domyśle Stalina). Czy to nie trafiony w 100%
pomysł, by przedstawić, że utwór o cechach przypowieści oprócz znaczenia
dosłownego ma również znaczenie przenośne?
Ciekawie
opracowany został również temat 3. Uczniowi stworzyli plakat teatralny, tłumacząc,
że podobnie jak w teatrze, postacie w „Folwarku” miały maski, pod postacią
zwierząt kryły się konkretne osoby.
Zgodna praca w grupie, kreatywność gimnazjalistów, odważna prezentacja swoich prac!
Brawo! Chcę więcej!
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz