Ostanie
zajęcia humanistyczne przed feriami poświęciłam zagadnieniu reklamy społecznej.
Wspólnie obejrzeliśmy reklamę „Dzieciństwo bez przemocy”
a
następnie analizowaliśmy plakaty znanych kampanii: „Płytka wyobraźnia to
kalectwo”, „Twoja śmierć dotyka nie tylko Ciebie”, „Cała Polska czyta dzieciom”,
czy „Nie kupuj żywych karpi”.
Najbardziej szokujące dla gimnazjalistów okazały się jednak zdjęcia włoskiego fotografika Oliviera Toscani, które
charakteryzują się niebanalnym podejściem do tematu, mocnym przekazem, doskonałą
techniką. Nic zresztą dziwnego, bowiem przez wielu medioznawców, ten urodzony w
Mediolanie artysta, nazywany jest autorem „reklamy szokującej”.
Najważniejszą
częścią lekcji było jednak twórcze zadanie przed jakim stanęli uczniowie. Pracując
w kilkuosobowych zespołach stworzyli swój projekt reklamy społecznej.
Gimnazjaliści zdecydowali się na problem rasizmu oraz nietolerancji seksualnej.
Każda z grup podeszła do tematu w sposób kreatywny, co widać na załączonych
zdjęciach! To na pewno nie ostatnia taka
lekcja!
Kasia
Reklama
to jeden z naszych ulubionych tematów. Wielokrotnie gościłyśmy w poznańskich
szkołach, w których przeprowadzałyśmy warsztaty dla młodzieży pt. „W szponach reklamy”.
Kasia
i Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz