Strony

czwartek, 21 kwietnia 2016

Edukacja teatralna - odcinek 9


- Wiesz mamo… i wszyscy będziemy na scenie… i nikt nie będzie schodził…wiesz mamo?
-Aaaaa…
-Wiesz mamo, wyobrażasz sobie… wszyscy są ważni… pani powiedziała… Wyrwidąb też… wyobrażasz sobie?
-Aaaaa…

- Rozumiesz mamo… każdy mówi, po tyle samo… pani powiedziała… nie ma głównej roli, nie, nie, nie… pani powiedziała… rozumiesz?
-Aaaaa…
-Wiesz mamo… wszyscy jesteśmy z baśni…
-Bohaterami…
- Z baśni wszystkich jednocześnie… I dlatego pani powiedziała… będzie dużo prób…
-Aaaaa…
- A kiedy będzie Dzień Dziecka?
- 1 czerwca…
- Właśnie mamo… pani powiedziała… wtedy występujemy… potrzebny kostium mamo, właśnie…
-Aaaa…
-Czy ty pomożesz mamo… pani zapytała, czy rodzice pomogą… bo wszyscy są ważni… więc czy ty?
- Aaaa…
-Wiesz mamo… zielony kostium, rękawiczki zielone wymyśliłam i kapelusz z gałęziami… do mojego Wyrwidęba… wiesz mamo, pomożesz?
-Aaaaa…
- Ja powiedziałam, że Ty to na pewno w teatrze pomożesz… bo jak wszyscy są na scenie i wszyscy ważni, to ty na pewno wiesz… rozumiesz… pomożesz… właśnie pani powiedziałam…
-Aaaa…
- A tremę też wszyscy będą mieć taką samą? 

Komentarz pedagogiczno-rodzicielski

To ogromnie rozwijające dla dziecka doświadczenie: zabawa w teatr, teatr na serio, szkolne przedstawienie. Każdy ma do odegrania jakąś rolę, musi włączyć myślenie i czucie, odpowiedzialność za zespół. Jeśli wasze dziecko świadomie bądź przypadkowo włączyło się do pracy w szkolnym przedstawieniu, nie ma nic lepszego dla jego rozwoju. W przypadku,  gdy jest dość introwertyczną osobowością, otworzy się na innych, ośmieli i upewni w swych możliwościach. Jeśli jest aktywną, odważną osobą, weźmie współodpowiedzialność za przedstawienie i spełni się w swej roli. Dziecko ma być twórcą, ale także odbiorcą sztuki, dlatego ważne jest, by miało kontakt  z teatrem profesjonalnym i zaangażowało się w tworzenie własnego przedstawienia. Budowanie roli, wymyślanie kostiumu, nauka tekstu, charakteryzacja, współpraca z innymi aktorami to poszczególne etapy tworzenia szkolnego spektaklu. Dobry nauczyciel-instruktor koła teatralnego zbuduje wartość dodaną ponad ostateczną jakością widowiska.  Dla dzieci z poziomu  nauczania wczesnoszkolnego ważne są właśnie te zasady:
1.      Wszyscy na równi tworzymy przedstawienie.
2.      Nie ma ważniejszej i mniej ważnej roli.
3.      Nikt nie schodzi ze sceny, wszyscy biorą udział w całym przedstawieniu.
4.      Każdy się angażuje najlepiej jak potrafi.

Jeśli zostaną spełnione, sukces zostanie osiągnięty!

Pozdrawiam panią od koła teatralnego mojej córki! Oczywiście, wiem, wyobrażam sobie, rozumiem, pomogę!


                                                       Małgosia (mama Nadii)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz