Strony

poniedziałek, 7 listopada 2016

Wiersze działające na wyobraźnię

Szóstoklasiści tym razem do wykonania mieli zadanie wymagające kreatywności. Po pierwsze mieli odszukać w swej pamięci lub poszukać zupełnie nowy utwór poetycki, który w jakiś sposób zadziałał na ich wyobraźnię. Następnie przelać swoje myśli na papier, tworząc ilustrację do tekstu. Przede wszystkim miała tu zadziałać inwencja twórcza, mogli ponieść się fantazji i ... rzeczywiście tak było!

Oto efekty prac:
Irena Chryncewicz – Chlebna „Jesień”



Ludwik Janion „Wiersz za wierszem”


Maria Pawlikowska – Jasnorzewska „Być kwiatem”



Jan Brzechwa „Na wyspach Bergamutach” oraz „Ciaptak” i „Skarżypyta”

Kazimierz Wierzyński „Zielono nam w głowie"

Julian Tuwim „ Dyzio marzyciel” 



Ewa Grodzieńska „Listopad”

Adam Asnyk „Przy kominku”

Czesław Miłosz „Dar” oraz „W mojej ojczyźnie”

Dagna Ślepwrońska „Jesienny czarodziej”

Wisława Szymborska „Nagrobek”

 Ważnym elementem tego zadania była oczywiście prezentacja przed klasą, Wszyscy podziwiali wspaniale przygotowane prace, a uczniowie tłumaczyli, dlaczego wybrali właśnie taki utwór. Zadziałał na nich język, tematyka, pogoda, która akurat była za oknem. Kilka osób wybrało po prostu swojego ulubionego poetę, a Laura stwierdziła, że wiersze Brzechwy są po prostu... zabawne. Najważniejsze, że wszyscy byli bardzo zadowoleni, bo ich wysiłek został doceniony. Pamiętajmy, by czasami dać uczniom szansę na zupełnie niestandardowe zadanie. Sprawdza się tu metoda „dla chętnych”. Zwłaszcza, że jak się okazuje, ciekawe zadanie wykona większość uczniów.

Kasia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz