W poszukiwaniu pomysłów
na ciekawą powtórkę, formę sprawdzenia
wiadomości natrafiłam na propozycje Edunews.pl.
Zawsze
mam ochotę zaskakiwać moich uczniów a ostatnio nawet podczas klasówek i
sprawdzianów. Stosuję różne sztuczki, żeby zmusić ich do koncentracji do
ostatniej minuty sprawdzianu, pomagać im w trakcie, zmuszać do dokonywania
wyboru łatwości zadania. Chętnie stosuję prawo do podpowiedzi do jednego
zadania, które mogą wykorzystać osoby piszące do ostatniej pięciominutówki. Podpowiadam wtedy zgodnie z wyborem uczniów, ale nie
odpowiadam wprost na zadane pytanie.
Proponuję
też czasami, by każdy miał prawo do poproszenia nauczyciela o jedną
indywidualną podpowiedź przy ławce, drukuję specjalne bony pomocy i skrzętnie
je zbieram, jeśli udzielę wsparcia.
Muszę
też wykorzystać pomysł Edunews.pl, by dawać zadania punktowane i pozwalać na
ich wybór w granicach określonej ilości punktów lub też pomysł na klasówkę w
ruchu z poszukiwaniem informacji bądź realizacją zadania w jednym miejscu a
dokonywaniem wpisu wyniku w innym miejscu. O takim pomyśle pisała już Kasia
przy okazji „bieganej ortografii”. Kusi minie „zdublowana klasówka” z
możliwością wzięcia części zadań do domu i opracowania ich w dodatkowej punktacji
liczonej z podstawową.
Dzięki temu jest ciekawiej, mniej
stresująco. Dzieciaki czekają na to, co Pani wymyśli, a kiedy dowiadują się, że
tym razem nie ma niespodzianek,
zazwyczaj nie wierzą i czekają do samego końca na bonus. Staram się ich nie zawieść ;)
Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz