Naprawdę?
Podana jest odpowiedź, a my mamy ułożyć pytanie? To pierwsza reakcja moich uczniów na odwróconą kartkówkę z „Latarnika”.
Z
pozoru łatwe zadanie, ale taka kartkówka sprawdza wiedzę w dokładnie taki sam sposób, co ta tradycyjna. Tylko uczniowie znający treść
lektury potrafili w umiejętny sposób zapytać o Johnsa, Aspinwall, „Pana
Tadeusza”. Znający nowelę nie mieli
żadnych problemów i oddali kartki z satysfakcją.
Wiedza sprawdzona, lekcja
urozmaicona, słabsi uczniowie również pochwalili ten pomysł. Dla mnie
wartościowe były również pojawiające się w trakcie pytania: Jak
o to zapytać? Jakie zadać pytanie? Jak to sformułować?
Będziemy więc ćwiczyć
zadawanie pytań. Może przy okazji wywiadu?
Kasia
Odwrócona
kartkówka
Tym razem zmiana zasad. Podane są odpowiedzi,
a Ty układasz pytania dotyczące treści lektury. Pamiętaj, by nawiązywały one ściśle do noweli „Latarnik”.
Tylko takie pytania będą zaliczone.
1. Aspinwall
2. Niedziela
3. Konsul
Stanów Zjednoczonych
4. Skawiński
5. „Pan
Tadeusz”
6. Np.
powstanie listopadowe
7. Nostalgia
8. Johns
9. Polskie
Towarzystwo z Nowego Jorku
10. 40
Ile lat trwała tułaczka Skawińskiego?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz