Składnia
zdania pojedynczego to dla piątoklasistów temat niełatwy. Aby tworzenie
wykresów, zadawanie pytań i klasyfikowanie wyrazów było przyjemniejsze, postanowiłam
wykorzystać kolory.
Ustaliliśmy,
że orzeczenie zaznaczać będziemy kolorem czerwonym (w końcu bez orzeczenia nie
byłoby zadania), podmiot zielonym, okolicznik niebieskim, dopełnienie brązowym,
przydawkę żółtym.
Niby
nic takiego, ale moment, kiedy powstał już wykres i można było pokolorować
odpowiednio wyrazy, był dla uczniów ciekawym urozmaiceniem, które, mam nadzieję, ułatwi zapamiętanie i zrozumienie tej część wiedzy o języku.
Chodzi o to, aby – jeśli to tylko
możliwe-poznawać świat za pomocą zmysłów;
to co widoczne- wzrokiem,
to, co słyszalne-słuchem,
to, co można powąchać –węchem,
posmakować – smakiem,
dotknąć zmysłem dotyku.
A jeśli coś można uchwycić jednocześnie
kilkoma zmysłami,
należy to dobierać kilkoma zmysłami
Jan Amos Komeński
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz