My – nauczyciele nie prowadzimy osobnych lekcji o AI, tak wynika z raportu. Jedynie przy okazji poruszamy ten temat lub odpowiadamy na pytania uczniów. Jeżeli już przyjdzie nam otrzeć się o ten aspekt, to interesuje nas bezpieczne wykorzystanie AI, szanse i zagrożenia (64%), działanie AI (53%), etyka korzystania (41%).
Najsmutniejsze
jest, że wg badań, nasi uczniowie nie oczekują od nas pomocy w korzystaniu z
narzędzi AI. Nie jesteśmy postrzegania jak eksperci w zakresie działania AI.
Jeżeli już, to uczniowie oczekują od nas w zakresie prawdziwości wygenerowanych
przez AI treści. Oto dowód na to jak potrzebne jest nauczanie krytycznego
myślenia.
Tak
samo, grupa rodzicielska jest dla
młodych niepewnym autorytetem w sprawach
AI. 33% rodziców w ogóle nie podjęło
rozmowy na ten temat, nie ma zdania w tej kwestii, ponieważ nie korzysta z
narzędzi AI. Potrzebna jest edukacja samych rodziców w tym względzie, a potem
międzypokoleniowa wymiana doświadczeń.
Z badań wynika, że świadomość zagrożeń związanych z
wykorzystaniem AI jest wysoka wśród uczniów. 65% młodych ludzi wie, że
wpisywane dane w Internecie mogą być wykorzystane w niepożądany sposób. Młodzi
wymieniają zagrożenia wobec danych osobowych, haseł, numerów kont, logowania,
materiałów prywatnych. Jednocześnie 15% pytanych nie dostrzega wcale
zagrożenia.
Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz