Zespół
ASPARGERA to zaburzenie rozwoju mieszczące się w spektrum autyzmu.
Charakteryzuje się upośledzeniem komunikacji dwustronnej, komunikacji słownej i
pozasłownej, niechęcią do zaakceptowania zmian, brakiem giętkości myślenia oraz
bardzo szczególnymi zainteresowaniami. Mocną stroną osób z ZA jest
zapamiętywanie faktów, dat, postaci. Wielu z nich jest uzdolnionych
matematycznie.
Strony
▼
niedziela, 30 października 2016
piątek, 28 października 2016
Jak pomóc dziecku w nauce tabliczki mnożenia?
To,
że my uczyliśmy się głównie pamięciowo tabliczki mnożenia, nie znaczy, że nasze dzieci też prędzej czy
później zapamiętają ten system cyfr. Pamiętajmy, że obecne pokolenie wyrasta w
zupełnie innym świecie, pełnym obrazów, ikon, strumienia informacyjnego jaki proponują media internetowe.
wtorek, 25 października 2016
Wielozmysłowa interpretacja „Ulewy” Adama Asnyka
Za
oknem typowa jesienna pogoda. Trzeba przyznać, że październik w tym roku
wyjątkowo nas nie rozpieszcza. Wiersz „Ulewa” Adama Asnyka doskonale wpisał się
w krajobraz, który uczniowie widzieli za oknem.
niedziela, 23 października 2016
Klasyka po nowemu - „Krakowiacy i górale”
Kasia:
Październikowy, sobotni, zimny wieczór. Idealny na teatr! Cały czas żałowałam, że
jednak tym razem nie mogłaś pójść. Moi uczniowie z koła „POPkulturalne
rozmowy…” byli jednak zadowoleni!
Małgosia:
Opowiadaj ze szczegółami! Jestem ciekawa Twoich wrażeń. „Krakowiacy i górale”
to sztuka, która od początku nie była jasna do odczytania.
środa, 19 października 2016
Nowy mural w Poznaniu
Z okazji obchodów 40. rocznicy powstania
Komitetu Obrony Robotników, którego Stanisław Barańczak był członkiem powstał
mural z jego podobizną.
niedziela, 16 października 2016
„Mały Książę” – lektura ponadczasowa
Od
jutra zaczynam, w jednej z klas trzecich, przygodę z „Małym Księciem”. Zawsze jestem ciekawa, jak
tym razem młodzi ludzie na nią zareagują i czy nadal jest ona dla nich skarbnicą wiedzy na temat tego, jak dobrze żyć.
sobota, 15 października 2016
Masło maślane, czyli o błędach pleonastycznych
Dziś
w laboratorium językowym chciałabym zwrócić uwagę na bardzo częste błędy
popełniane przez Polaków, polegające na powtórzeniu tej samej treści w postaci
dwóch słów.
czwartek, 13 października 2016
Minął rok! Świętujemy urodziny bloga!
Małgosia:
To był ważny i pracowity rok…
Kasia:
Założyłyśmy blog, a potem nastąpiła lawina zdarzeń …
Małgosia:
Nie zapominajmy, że dużo się działo w naszym życiu osobistym – ktoś założył
złoty krążek na palec…
Kasia: Ktoś zmienił swoje zawodowe stanowisko…
Małgosia:
Ale najważniejsze, że pisałyśmy jak szalone… O
zawodzie nauczyciela, o metodach i formach
pracy…
niedziela, 9 października 2016
LUDZIE LISTY PISZĄ…
Właśnie
dziś rozpoczął się Międzynarodowy Tydzień Pisania Listów, który niewątpliwie zachęca do refleksji nad
tym odchodzącym w przeszłość sposobem komunikowania. Dziś łatwiej jest wysłać
SMS lub e-mail niż kopertę z kolorowym znaczkiem i ręcznie zapisaną kartką w
środku, dlatego też w domowych skrzynkach częściej znajdujemy rachunki, reklamy
i urzędowe pisma niż prywatną korespondencję.
sobota, 8 października 2016
Inteligencja – czy to przereklamowane pojęcie?
Wysoki poziom inteligencji i
zdolności nie gwarantuje automatycznie wysokich osiągnięć w nauce szkolnej.
Uczniowie zdolni nie wykorzystują swojego potencjału. Ich poziom osiągnięć w
nauce nie jest porównywalny z wynikami uzyskanymi w testach inteligencji.
wtorek, 4 października 2016
„Zakonnica w przebraniu” a musical prawdziwy!
Kasia: Teatr Muzyczny zafundował nam musical z prawdziwego
zdarzenia! Było kolorowo, głośno, idealnie!
poniedziałek, 3 października 2016
Weszłam na własną odpowiedzialność! IX METAFORY RZECZYWISTOŚCI
Decyzja o wysłaniu zgłoszenia na konkurs, który miał
wyłonić członków jury społecznego IX METAFOR RZECZYWISTOŚCI - finału konkursu
dramaturgicznego w Teatrze Polskim - była spontaniczna. 22 września otrzymałam
mail z gratulacjami! Udało się! Już wtedy wiedziałam, że czeka mnie trudne, ale
fascynujące zadanie.
sobota, 1 października 2016
Jak ocenić, żeby nie oceniać?
Ocenianie
kształtujące to jedyna szansa dla nauczyciela, by ocenić wiedzę,
umiejętności, a nie oceniać osoby, młodego
człowieka. Służy rozwojowi i postępom obu stron. Uczniowi daje informację
zwrotną i pomoc jak ma się uczyć. Nauczycielowi pomaga dobrać formy, metody,
zweryfikować swoje nauczanie. Raport Organizacji Rozwoju Gospodarczego i
Współpracy (OECD) z 2005 r. dowodzi skuteczności tego sposobu oceniania w
poprawie wyników nauczania, przygotowaniu do uczenia się przez całe życie i
wyrównywaniu szans edukacyjnych.
Co powinien robić nauczyciel, by
konsekwentnie stosować ocenianie kształtujące?