Z moich obserwacji jako egzaminator jasno wynika, że uczniowie często tracą punkty nie ze względu na sam brak umiejętności napisania zaproszenia czy ogłoszenia, a na nieumiejętność sformułowania argumentów niezbędnych do realizacji egzaminacyjnego zadania.
Wraz
z moimi ósmoklasistami podzieliłam argumenty wokół trzech kategorii:
Spotkanie
z ciekawą osobą:
-
możliwość zadawania pytań, zdobycie nowej wiedzy,
-
warsztaty (malarz – malarskie, pisarz – literackie, naukowiec – pokazy,
eksperymenty),
-
zdobycie autografu, dedykacji,
-
nawiązanie do rekwizytów np. zdjęcie z olimpijskim medalem, przymierzenie skafandra
astronauty itp.,
- konkretne rady udzielone przez zaproszoną osobę.
Organizowane
przez nas wydarzenie:
-
wspólnie spędzony czas, świetna zabawa,
-
integracja,
-
docenienie wysiłku (organizatorów, aktorów, wolontariuszy, uczestników
konkursu),
- dodatkowa ocena,
- możliwość podsumowania jakiś działań (np. zakończenie roku, bal na zakończenie szkoły).
Działalność
charytatywna:
- możliwość pomocy innym,
-
praca nad własnym charakterem,
-
samorozwój,
-
wpływ na zachowanie,
- punkty za wolontariat,
- satysfakcja.
Oczywiście
argumenty można mnożyć, jednak, zwłaszcza w przypadku słabszych uczniów,
stworzenie takiej „bazy” może okazać się strzałem w dziesiątkę i uczeń zdobędzie cenne trzy punkty.
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz