- Wiesz mamo… i wszyscy będziemy na
scenie… i nikt nie będzie schodził…wiesz mamo?
-Aaaaa…
-Wiesz mamo, wyobrażasz sobie…
wszyscy są ważni… pani powiedziała… Wyrwidąb też… wyobrażasz sobie?
-Aaaaa…
- Rozumiesz mamo… każdy mówi, po
tyle samo… pani powiedziała… nie ma głównej roli, nie, nie, nie… pani
powiedziała… rozumiesz?
-Aaaaa…
-Wiesz mamo… wszyscy jesteśmy z
baśni…
-Bohaterami…
- Z baśni wszystkich jednocześnie…
I dlatego pani powiedziała… będzie dużo prób…
-Aaaaa…
- A kiedy będzie Dzień Dziecka?
-
1 czerwca…
- Właśnie mamo… pani powiedziała…
wtedy występujemy… potrzebny kostium mamo, właśnie…
-Aaaa…
-Czy ty pomożesz mamo… pani
zapytała, czy rodzice pomogą… bo wszyscy są ważni… więc czy ty?
-
Aaaa…
-Wiesz mamo… zielony kostium, rękawiczki
zielone wymyśliłam i kapelusz z gałęziami… do mojego Wyrwidęba… wiesz mamo,
pomożesz?
-Aaaaa…
- Ja powiedziałam, że Ty to na
pewno w teatrze pomożesz… bo jak wszyscy są na scenie i wszyscy ważni, to ty na
pewno wiesz… rozumiesz… pomożesz… właśnie pani powiedziałam…
-Aaaa…
- A tremę też wszyscy będą mieć taką samą?
- A tremę też wszyscy będą mieć taką samą?
Komentarz pedagogiczno-rodzicielski
To
ogromnie rozwijające dla dziecka doświadczenie: zabawa w teatr, teatr na serio,
szkolne przedstawienie. Każdy ma do odegrania jakąś rolę, musi włączyć myślenie
i czucie, odpowiedzialność za zespół. Jeśli wasze dziecko świadomie bądź
przypadkowo włączyło się do pracy w szkolnym przedstawieniu, nie ma nic
lepszego dla jego rozwoju. W przypadku,
gdy jest dość introwertyczną osobowością, otworzy się na innych, ośmieli
i upewni w swych możliwościach. Jeśli jest aktywną, odważną osobą, weźmie
współodpowiedzialność za przedstawienie i spełni się w swej roli. Dziecko ma
być twórcą, ale także odbiorcą sztuki, dlatego ważne jest, by miało
kontakt z teatrem profesjonalnym i
zaangażowało się w tworzenie własnego przedstawienia. Budowanie roli,
wymyślanie kostiumu, nauka tekstu, charakteryzacja, współpraca z innymi
aktorami to poszczególne etapy tworzenia szkolnego spektaklu. Dobry
nauczyciel-instruktor koła teatralnego zbuduje wartość dodaną ponad ostateczną
jakością widowiska. Dla dzieci z poziomu
nauczania wczesnoszkolnego ważne są
właśnie te zasady:
1. Wszyscy
na równi tworzymy przedstawienie.
2. Nie
ma ważniejszej i mniej ważnej roli.
3. Nikt
nie schodzi ze sceny, wszyscy biorą udział w całym przedstawieniu.
4. Każdy
się angażuje najlepiej jak potrafi.
Jeśli
zostaną spełnione, sukces zostanie osiągnięty!
Pozdrawiam
panią od koła teatralnego mojej córki! Oczywiście, wiem, wyobrażam sobie,
rozumiem, pomogę!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz