Powieść
zawiera bardzo wiele tematów związanych z relacjami dorosłych i dzieci, dlatego proponuję na lekcję dyskusję na temat spojrzenia na sprawy oczami jednych i drugich.
W
tym celu podzieliłam klasę na dwie grupy: dorosłych i dzieci, by w połowie
zajęć dokonać wymiany stanowisk. Obie grupy miały zapisać wcześniej pytania do
swoich przeciwników w dyskusji, zadawać je i odpowiadać sobie wzajemnie.
Oto pytania
przygotowane przez dyskutantów:
Perspektywa
dorosłych:
Jak dziecko wyobraża
sobie najmniej bolesne dla siebie rozstanie rodziców?
Czy z dzieckiem trzeba uzgadniać decyzje
dorosłych?
Co jest lepsze, życie w
nieszczęśliwym związku, czy rozstanie?
Jak rozmawiać z
dziećmi, by zrozumiały problemy dorosłych?
Czy można kochać kogoś,
ale go nie rozumieć?
Perspektywa
dzieci:
Dlaczego dorośli
uzasadniają rozwód dobrem dziecka?
Dlaczego potrzeby dziecka nie zostają zauważone przez
dorosłych?
Czy dziecko ma prawa do
rozwijania swoich przyjaźni?
Dlaczego dorośli
traktują swoje dzieci jak niedojrzałe jednostki?
Czy w relacjach jest
potrzebna szczerość?
Pytania otworzyły wiele zagadnień,
które zostały przedyskutowane z dwóch perspektyw. Wyjaśniły wiele wątpliwości, pomogły
zrozumieć punkt widzenia każdej strony.
Małgosia
PS Przy okazji polecam
świetny audiobook nagrany przez Annę Dereszowską
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz