środa, 4 października 2023

Eksperyment z kasztanami - Księga Koheleta

Księga Koheleta to księga trudna. Wymaga dokładnej analizy, tłumaczenia, żmudnej polonistycznej pracy.

Moim podsumowaniem rozważań był eksperyment inspirowany udostępnianym miliony razy na całym świecie filmikiem „A Valuable Lesson For A Happier Life” - miniwykładem filozoficznym pewnego profesora.

Na lekcję przyniosłam przezroczystą szklankę, kasztany i cukier.





Wrzuciłam najpierw do słoika kasztany i zadałam pytanie, czy słoik jest pełny. Usłyszałam odpowiedź twierdzącą. Następnie dorzuciłam kasztanów i ponowiłam pytanie. Licealiści znów odpowiedzieli, że tak. Następnie dosypałam cukru – wszystko nadal się mieściło!

Wyjaśniłam uczniom, że szklanka miała odzwierciedlać ich życie.  Kasztany symbolizowały zaś  rzeczy najważniejsze: rodzinę, przyjaciół, zdrowie, naukę, sport.  Cukier z kolei to rzeczy mniej ważne - wartości materialne, rozrywka. Jeśli najpierw wsypiemy go do słoika, nie zostanie miejsca na kasztany, a więc rzeczy najważniejsze. Jeśli więc tracimy w życiu czas na mało istotne sprawy, marnujemy swoją energię, którą moglibyśmy spożytkować na dużo ważniejsze sprawy. Ustalanie priorytetów jest kluczowe. Tylko wtedy nasze życie nie będzie „marnością”.

Uczniowie zainteresowali się tematem – to najważniejsze!

 Film | Facebook

 

Kasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz