sobota, 16 grudnia 2023

Przedświąteczna refleksja

W ostatnim przedświątecznym tygodniu postanowiłam podzielić się z Państwem pewną refleksją.

Oto kilka wskazówek od dzieciaków:

Ania - Wystawić zakalec na stół!

Trzy lata temu robiłam ciasto, podobno był zakalec, więc mama nie wystawiła go na świąteczny stół, chyba się wstydziła przed rodziną, to trochę jakby mnie się wstydziła, od tamtego czasu nie robię ciast i nie lubię świąt.

No i sałatkę, za grubo pokrojoną. A ja myślę, że jak na dwanaście potraw pojawi się jeden zakalec i jedna za grubo pokrojona sałatka i ktoś zobaczy nieidealną potrawę na tym cudownym świątecznym stole, to będą to tak samo dobre święta jak zawsze, a może nawet lepsze, prawda?

Ania, lat 17

 

Maja - Nie przesuwać nas!

Jak podchodzimy i chcemy się przytulić, a zamiast tego ktoś nas przesuwa i mówi: „Nie kręć się pod nogami, nie teraz, nie przeszkadzaj, coś chciałaś?”

Maja, lat 13

 

Igor - Wyłączyć telewizor!

Może wtedy by usłyszeli, jak ich nam brakuje.

Igor, lat 17

 

Kasia - Nie kazać nam zjadać pierników!

Uwielbiam pierniki, ale mama każe mi zjadać te brzydkie, bo te ładne stawia na stół i są dla gości....

Kasia, 10 lat

 

Marta - Mówić miłe słowa, częściej, codziennie, zawsze!

Marta, 9 lat

 

Maciek - Nie poprawiać!

Jak wieszam bombki, to mama zawsze mówi, że nie tu i że za dużo w jednym miejscu, a ja się staram...

A choinka taka, gdzie w jednym miejscu jest więcej, a w drugim mniej, też jest ładna, bo ja nie robię tego na złość, mi się wtedy podoba.

Maciek, 13 lat

 

Niby takie proste...

Może warto zapytać nasze dzieci, aby podpowiedziały nam, co przegapiamy w tym czasie, a nie powinniśmy. One nam podpowiedzą... 

Życzmy sobie dobrych słów, choinki, która będzie miała wiele miejsc, w których jest za dużo bombek, stołów zastawionych za grubo pokrojoną sałatką i ciastem zakalcem upieczonym z miłością oraz nieidealnych pierników na honorowym miejscu.

Bo to właśnie w tej nieidealnosci jest magia świąt, którą my dorośli, niechcący gubimy...



Wpis inspirowany postem psychologa Tomasz Zielińskiego na FB. 

Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz