Dlatego tak lubią ją dzieci a także rodzice. Opowieść jest oniryczna,
baśniowa i odpowiada na zagubienie dziecka we współczesnym
świecie. Piaskowy Wilk znajduje odpowiedzi na wszystkie pytania, tłumaczy sens
drobiazgów i przepracowuje poważne problemy. Terapeutyzacja to chyba jej główny
cel.
Książka nadaje się jako czytana przez
rodzica lektura przed zaśnięciem, jako samodzielna lektura 7-10 -latka, ale też
jako szkolna lektura dla 4-5 klasy.
Kiedy dzieci w szkole polskiej męczą „W pustyni i w puszczy”, szwedzka
literatura wychodzi z propozycją naprzeciw dziecięcej wyobraźni, symbolicznego
rozumienia świata.
Język i ilustracje zbiegają się w jedno.
Wydają się narzucać spokojny tok rozmyślań, wydobywają z tła szum morza, dają
czas wyobraźni.
Czy może być pożytek z takiej pozycji
omawianej na lekcjach? Książka jest dobrym ćwiczeniem interpretacyjnym,
podejmuje problemy bliskie dzieciom. Świat dziecka i dorosłych i jego odmienne
amplitudy zostają oswojone i złagodzone. To, co trudne do nazwania: emocje,
lęki zostają w tej pozycji nazwane i oswojone.
Nie zawsze szybka, wartka akcja powieści
jest gwarantem zainteresowania uczniów na lekcji. Mniej znaczy więcej.
Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz