Nauczyciel
dostaje do dyspozycji dwie kostki metodyczne: niebieską „Dobry początek”, która
ma pomóc wprowadzić ucznia w tematykę lekcji i czerwoną „Podsumowanie”, by refleksją
zamknąć lekcję. Na kostkach znajdują się pytania, które losowo wybrane, kierowane są do klasy i stają się dobrym początkiem lub podsumowaniem zajęć.
Pytania na ścianach kostki niebieskiej:
Co
Cię zainteresowało w tym temacie?
Jak
wytłumaczyć innemu uczniowi, dlaczego ten temat jest ważny?
O
czym, twoim zdaniem, będzie ta lekcja?
Jakie
masz pytania związane z tym tematem?
Co
już wiesz na ten temat?
Logo
Szkoły Uczącej się – możesz zadać swoje pytanie do lekcji.
Pytania na kostce
czerwonej:
Czego
jeszcze chcesz dowiedzieć się na ten temat?
Jak,
twoim zdaniem, najlepiej nauczyć kogoś tego tematu?
Co
z tego tematu jest dla ciebie ważne?
Jak
zastosujesz ten temat w życiu?
Co
z tego tematu powinniśmy zapamiętać?
Logo
Szkoły Uczącej się – możesz zadać swoje pytanie.
Uczniowie
rzucają kostką na forum klasy, a nauczyciel robi wszystko, by każdy miał taką okazję. Po wysłuchaniu pytania mogą odpowiadać osoby chętne, można zadać to pytanie do przemyślenia w
parach, do odpowiedzi pisemnej w zeszycie. Na kostce mogą pojawić się naklejone
pytania w zależności od potrzeby. Można też wykonać kostki do pracy na lekcji
samodzielnie.
Kostki
metodyczne „Dobry początek” i „Podsumowanie” ułatwiają pracę i porządkują
strukturę lekcji. Polecam.
Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz