Analiza
i interpretacja poezji nie są to umiejętności najłatwiejsze. Bardzo pomocna, kolejny zresztą
raz, okazała się… myślografia. Znaleziona na jednej z polonistycznych grup notatka,
w sposób prosty i przejrzysty, metodą krok po kroku, pokazała, od czego w ogóle
zacząć, na co zwrócić uwagę, by nie pominąć żadnego istotnego elementu.
Co
ważne, grafonotka sprawdziła się już w klasie 5 – uczniowie wykorzystali ją
podczas omawiania wiersza Joanny Kulmowej „Co to jest radość?”. Sami piątoklasiści
przyznali, że była ona dla nich wielką pomocą.
Chętni,
ambitni uczniowie wykorzystali notatkę do samodzielnej interpretacji dowolnego utworu.
Wszystkie zadania wykonane były bardzo starannie, bezbłędnie pod względem
merytorycznym, a dodatkowo, nie został pominięty żaden ważny element.
Polecam
notatkę pani Kasi Aksy podczas lekcji z poezją.
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz