Reklama jest wszechobecna, a młodzi ludzie
nie znają świata bez spotów telewizyjnych, bilbordów i ulotek. Temat reklamy
królował na moich lekcjach w minionym tygodniu.
W klasach piątych pretekstem do rozmowy o tym zagadnieniu był tekst Marka Etinga, „Czy snickers wygra z twoim głodem?”, na podstawie którego uczniowie wyjaśnili pochodzenie wyrazu reklama, odszukali w tekście informacje na temat oddziaływania reklam, wymienili miejsca, w których reklamy można spotkać. Spora część lekcji poświęcona została również zagadnieniu reklamy społecznej. Zwieńczeniem rozważań (2 godzina lekcyjna) było wykonanie plakatu - projektu reklamy społecznej.
W klasach piątych pretekstem do rozmowy o tym zagadnieniu był tekst Marka Etinga, „Czy snickers wygra z twoim głodem?”, na podstawie którego uczniowie wyjaśnili pochodzenie wyrazu reklama, odszukali w tekście informacje na temat oddziaływania reklam, wymienili miejsca, w których reklamy można spotkać. Spora część lekcji poświęcona została również zagadnieniu reklamy społecznej. Zwieńczeniem rozważań (2 godzina lekcyjna) było wykonanie plakatu - projektu reklamy społecznej.
Piątoklasiści
wybierali spośród trzech tematów:
1. Sport to zdrowie!
2. Warto czytać
książki!
3. Należy dbać o
poprawną polszczyznę!
Uczniowie jak zwykle
wykazali się kreatywnością!
W gimnazjum z
kolei lekcja poświęcona była chwytom manipulacyjnym w reklamie , a także analizie błędów w reklamach
prasowych, na bilbordach i ulotkach.
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz