wtorek, 8 marca 2016

Orły 2016

Za nami 18 gala wręczenia najważniejszych polskich nagród filmowych – Orłów.

Orła za najlepszą główną rolę kobiecą dostała Maja Ostaszewska za rolę w filmie „Body/Ciało", która pokonała nominowane w tej kategorii Agatę Kuleszę i Gabrielę Muskałę (za role w filmie „Moje córki Krowy").



Janusz Gajos został nagrodzony za najlepszą główną rolę męską (nominowani Maciej Stuhr za film „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy", Marian Dziędziel za Moje córki krowy"). Anna Dymna otrzymała statuetkę za najlepszą kobiecą, a  Wojciech Pszoniak za najlepszą męską rolę drugoplanową.

Orłem 2016 w kategorii najlepszy film został, nagrodzony również na świecie, film Body/Ciało". Nagrodę dla najlepszego reżysera otrzymała jego reżyserka Małgorzata Szumowska.

Za najlepszy scenariusz uznano „Moje córki Krowy" Kingi Dębskiej. Orła 2016 za najlepszy filmowy serial fabularny otrzymał „Prokurator" w reżyserii Jacka Filipiaka i Macieja Pieprzyca. W kategorii najlepszy film dokumentalny triumfowała „Aktorka" w reż. Kingi Dębskiej i Marii Konwickiej. Filmowym odkryciem roku za reżyserię filmu „Córki dancingu" została Agnieszka Smoczyńska.






Statuetki, potocznie nazywane polskimi Oscarami", przyznawane są co roku w kilkunastu kategoriach przez Polską Akademię Filmową, która zrzesza ponad 600 przedstawicieli filmowej branży.


 Cieszymy się, że polecane przez nas „Moje córki krowy” zdobyły nagrodę publiczności. W końcu uznanie widzów liczy się najbardziej!
Kasia i Małgosia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz