Myślimy
obrazami, śnimy obrazami, wizualizujemy słowa. Naturalny i podstawowy język
naszego mózgu to obrazy. Warto, pamiętając o tym, zastosować myślenie wizualne
na lekcjach i pozwolić uczniom na efektywniejsze notowanie, wspomagające
procesy pamięciowe.
Jedno
spojrzenie na własnoręcznie narysowaną notatkę wystarczy za kilkuminutowe
czytanie kilku stron zapisanego tekstu. Myślenie wizualne (visual thinking)
zyskuje coraz większą popularność. O co w tym chodzi? Po co wizualizować myśli?
Albo inaczej – po co myśleć wizualnie? Wiadomo, że lepiej zapada nam w pamięć
obraz. I jeżeli chodzi o szybką reakcję, zawsze wygrywa on ze słowem.
Moi
uczniowie uczą się tworzyć notatki wizualne. Na początek klasy siódme stworzyły
mapy myśli o Mickiewiczu. Mam nadzieję,
że kolejne będą jeszcze lepsze, z większą ilością kolorów, ramek, rysunków.
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz