środa, 8 listopada 2017

Myślografia - pierwsze próby

Myślimy obrazami, śnimy obrazami, wizualizujemy słowa. Naturalny i podstawowy język naszego mózgu to obrazy. Warto, pamiętając o tym, zastosować myślenie wizualne na lekcjach i pozwolić uczniom na efektywniejsze notowanie, wspomagające procesy pamięciowe.
Jedno spojrzenie na własnoręcznie narysowaną notatkę wystarczy za kilkuminutowe czytanie kilku stron zapisanego tekstu. Myślenie wizualne (visual thinking) zyskuje coraz większą popularność. O co w tym chodzi? Po co wizualizować myśli? Albo inaczej – po co myśleć wizualnie? Wiadomo, że lepiej zapada nam w pamięć obraz. I jeżeli chodzi o szybką reakcję, zawsze wygrywa on ze słowem.



Moi uczniowie uczą się tworzyć notatki wizualne. Na początek klasy siódme stworzyły mapy myśli o Mickiewiczu.  Mam nadzieję, że kolejne będą jeszcze lepsze, z większą ilością kolorów, ramek, rysunków.


Kasia










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz