piątek, 15 stycznia 2016

Reklama społeczna tematem zajęć humanistycznych

Ostanie zajęcia humanistyczne przed feriami poświęciłam zagadnieniu reklamy społecznej.
Wspólnie obejrzeliśmy reklamę „Dzieciństwo bez przemocy”
a następnie analizowaliśmy plakaty znanych kampanii: „Płytka wyobraźnia to kalectwo”, „Twoja śmierć dotyka nie tylko Ciebie”, „Cała Polska czyta dzieciom”, czy „Nie kupuj żywych karpi”. 

Najbardziej szokujące dla gimnazjalistów okazały się jednak zdjęcia włoskiego fotografika Oliviera Toscani, które charakteryzują się niebanalnym podejściem do tematu, mocnym przekazem, doskonałą techniką. Nic zresztą dziwnego, bowiem przez wielu medioznawców, ten urodzony w Mediolanie artysta, nazywany jest autorem „reklamy szokującej”.

Najważniejszą częścią lekcji było jednak twórcze zadanie przed jakim stanęli uczniowie. Pracując w kilkuosobowych zespołach stworzyli swój projekt reklamy społecznej. Gimnazjaliści zdecydowali się na problem rasizmu oraz nietolerancji seksualnej. Każda z grup podeszła do tematu w sposób kreatywny, co widać na załączonych zdjęciach!  To na pewno nie ostatnia taka lekcja!



Kasia

Reklama to jeden z naszych ulubionych tematów. Wielokrotnie gościłyśmy w poznańskich szkołach, w których przeprowadzałyśmy warsztaty dla młodzieży pt. „W szponach reklamy”.

Kasia i Małgosia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz