Największe wątpliwości budzi dla obserwatorów, w tym nauczycieli, sprawa pisania prac pisemnych przy pomocy AI. Młodzi wyjaśniają, że najczęściej AI generuje tylko pomysły (64%), a pracę pisze się już samodzielnie. Ale przecież ten porządek pisania był akceptowany od dawna. Rodziców, rodzeństwo, proszeni o podpowiedź „jak zacząć?” zastąpiła AI.
Połowa
uczniów sprawdza i poprawia błędy
ortograficzne i językowe, mniej niż połowa
wspomaga się AI w budowaniu szkicu pracy. Niestety, co trzeci badany
uczeń przyznaje, że AI pisze mu całą pracę. To wywołuje kontrowersje. Nauczyciele
uważają takie działanie za oszustwo i wpisują brak akceptacji dla takich
działań do systemu oceniania. To wpływa na ich niechęć do wszelkich narzędzi AI
w edukacji. W tej sytuacji największym problemem jest brak edukacji w zakresie
odpowiedzialnego użycia narzędzi AI.
Badania
wykazały, ze tylko 4% nauczycieli zachęca swoich uczniów do korzystania z AI, a
60% tego wprost zabrania. No cóż, diagnoza jest oczywista, my- nauczyciele nie
jesteśmy przygotowani do pracy z AI.
Wszystkie
opracowania, także raport Fundacji IT Girls , wskazują, że AI nie może być
zamiennikiem nauczyciela a wsparciem.
cdn.
Małgosia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz