Fundacja IT Girls chce budować mosty między technologią a edukacją, stąd raport diagnozujący obecna sytuację jeśli chodzi o wykorzystanie IT w edukacji, rolę nauczycieli i rodziców w tym procesie.
„Raport
AI – Jak młodzież korzysta ze sztucznej inteligencji” powstał przy udziale
Campus AI, Fundacji IT Girls, Nationale Nederlande. Ponieważ potrzeby
współczesnego rynku pracy wymagają od absolwentów szeroko rozumianych
kompetencji cyfrowych, twórcy raportu badają przygotowanie i zdolność adaptacji
uczniów i studentów do nowych wyzwań. We wrześniu 2024 roku wprowadzono ustawę
„Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji”, by wskazać konieczność kształcenia
nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii oraz integracji edukacji
cyfrowej z tradycyjną.
Raport
wskazuje, że termin: sztuczna inteligencja (IT), nie jest młodzieży obcy. 72%
badanych zna i rozumie ten termin, 63% korzysta z narzędzi IT. Przy pytaniu
szczegółowym o rodzaje narzędzi, z których korzysta młodzież, na pierwszym
miejscu są chaty (58%), wspomagające edukację i naukę (56%),pomagające w nauce
j. obcego (50%). Największa grupa badanych czerpie wiedzę o IT z internetu
(77%) i social mediów (66%). Lekcje w szkole są źródłem informacji tylko 29%
odpowiadających.
Pojawiło
się też pytanie o to, do czego zazwyczaj wykorzystuje się narzędzia oparte na
AI. Pomoc w nauce to motywacja do użycia AI dla 67% młodych ludzi.
Nastolatkowie (90%) widzą korzyści płynące z używania AI, ponad 60% uważa, ze
pomaga im szybko znaleźć potrzebne informacje, 50% twierdzi, że ułatwia
zrozumienie trudnych problemów, 44% uważa, że oszczędza czas przy pisaniu prac
pisemnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz