środa, 12 stycznia 2022

Argumentacja w zaproszeniu/ogłoszeniu


Z moich obserwacji jako egzaminator jasno wynika, że uczniowie często tracą punkty nie ze względu na sam brak umiejętności napisania zaproszenia czy ogłoszenia, a na nieumiejętność sformułowania argumentów niezbędnych do realizacji egzaminacyjnego zadania.

 Polecam przed egzaminem stworzyć z uczniami bazę jak najbardziej uniwersalnych argumentów,  niezbędnych do przekonania odbiorców do uczestniczenia w konkretnym wydarzeniu.

Wraz z moimi ósmoklasistami podzieliłam argumenty wokół trzech kategorii:

Spotkanie z ciekawą osobą:

- możliwość zadawania pytań, zdobycie nowej wiedzy,

- warsztaty (malarz – malarskie, pisarz – literackie, naukowiec – pokazy, eksperymenty),

- zdobycie autografu, dedykacji,

- nawiązanie do rekwizytów np. zdjęcie z olimpijskim medalem, przymierzenie skafandra astronauty itp.,

- konkretne rady udzielone przez zaproszoną osobę.


Organizowane przez nas wydarzenie:

- wspólnie spędzony czas, świetna zabawa,

- integracja,

- docenienie wysiłku (organizatorów, aktorów, wolontariuszy, uczestników konkursu),

 - dodatkowa ocena,

 - możliwość podsumowania jakiś działań (np. zakończenie roku, bal na zakończenie szkoły).

 

Działalność charytatywna:

 - możliwość pomocy innym,

- praca nad własnym charakterem,

- samorozwój,

- wpływ na zachowanie,

 - punkty za wolontariat,

 - satysfakcja.

 

Oczywiście argumenty można mnożyć, jednak, zwłaszcza w przypadku słabszych uczniów, stworzenie takiej „bazy” może okazać się strzałem w dziesiątkę i uczeń zdobędzie cenne trzy punkty. 

 

Kasia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz