sobota, 7 kwietnia 2018

Odwrócona kartkówka


Naprawdę? Podana jest odpowiedź, a my mamy ułożyć pytanie? To pierwsza reakcja moich uczniów na odwróconą kartkówkę z „Latarnika”.

Z pozoru łatwe zadanie, ale taka kartkówka sprawdza wiedzę w dokładnie taki sam sposób, co ta tradycyjna. Tylko uczniowie znający treść lektury potrafili w umiejętny sposób zapytać o Johnsa, Aspinwall, „Pana Tadeusza”. Znający nowelę nie mieli żadnych problemów i oddali kartki z satysfakcją. 

Wiedza sprawdzona, lekcja urozmaicona, słabsi uczniowie również pochwalili ten pomysł. Dla mnie wartościowe były również pojawiające się w trakcie pytania: Jak o to zapytać? Jakie zadać pytanie? Jak to sformułować? 

Będziemy więc ćwiczyć zadawanie pytań. Może przy okazji wywiadu? 


Kasia



Odwrócona kartkówka

Tym razem zmiana zasad. Podane są odpowiedzi, a Ty układasz pytania dotyczące treści lektury. Pamiętaj, by  nawiązywały one ściśle do noweli „Latarnik”. Tylko takie pytania będą zaliczone.

1.      Aspinwall
np. Jak nazywała się miejscowość, w której pracował latarnik? 
2.      Niedziela
 W który dzień tygodnia Skawiński mógł opuścić swoje miejsce pracy?
3.      Konsul Stanów Zjednoczonych
 Kto zatrudnił emigranta z Polski?
4.      Skawiński
 Jak nazywa się główny bohater noweli?
5.      „Pan Tadeusz”
 Jakie tytuł nosi książka, przez którą Skawiński stracił pracę?
6.      Np. powstanie listopadowe
 W jakich ważnych wydarzeniach historycznych brał udział tytułowy bohater?
7.      Nostalgia
 Jak nazywamy tęsknotę za ojczyzną, którą odczuwał Skawiński?
8.      Johns
 Jak miał na imię strażnik przywożący do latrni świeżą żywność?
9.      Polskie Towarzystwo z Nowego Jorku
 Od jakiej organizaji Skawiński otrzymał paczkę z książkami?
10.  40
Ile lat trwała tułaczka Skawińskiego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz