czwartek, 5 kwietnia 2018

Innowacyjna klasówka


W poszukiwaniu pomysłów na ciekawą powtórkę, formę sprawdzenia  wiadomości natrafiłam na propozycje Edunews.pl.




Zawsze mam ochotę zaskakiwać moich uczniów a ostatnio nawet podczas klasówek i sprawdzianów. Stosuję różne sztuczki, żeby zmusić ich do koncentracji do ostatniej minuty sprawdzianu, pomagać im w trakcie, zmuszać do dokonywania wyboru łatwości zadania. Chętnie stosuję prawo do podpowiedzi do jednego zadania, które mogą wykorzystać osoby piszące do ostatniej pięciominutówki. Podpowiadam wtedy zgodnie z wyborem uczniów, ale nie odpowiadam wprost na zadane pytanie.
Proponuję też czasami, by każdy miał prawo do poproszenia nauczyciela o jedną indywidualną podpowiedź przy ławce, drukuję specjalne bony pomocy i skrzętnie je zbieram, jeśli udzielę  wsparcia.

Muszę też wykorzystać pomysł Edunews.pl, by dawać zadania punktowane i pozwalać na ich wybór w granicach określonej ilości punktów lub też pomysł na klasówkę w ruchu z poszukiwaniem informacji bądź realizacją zadania w jednym miejscu a dokonywaniem wpisu wyniku w innym miejscu. O takim pomyśle pisała już Kasia przy okazji „bieganej ortografii”. Kusi minie „zdublowana klasówka” z możliwością wzięcia części zadań do domu i opracowania ich w dodatkowej punktacji liczonej z podstawową.


Dzięki temu jest ciekawiej, mniej stresująco. Dzieciaki czekają na to, co Pani wymyśli, a kiedy dowiadują się, że tym razem  nie ma niespodzianek, zazwyczaj nie wierzą i czekają do samego końca na bonus.  Staram się ich nie zawieść ;)

Małgosia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz