wtorek, 24 kwietnia 2018

Ile zapamiętałem z lekcji? - mały eksperyment


Chcąc pokazać uczniom, jak ważne jest aktywne uczestnictwo w lekcji, przeprowadziłam pewien eksperyment.

Rozpoczęłam z czwartoklasistami omawianie komiksu „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” i na jednej z pierwszych lekcji wypełnialiśmy kartę pracy dotyczącą Mirmiłowa. Wspólnie opisywaliśmy gród i jego mieszkańców, zwracając uwagę na położenie, codzienne zajęcia czy zagrożenia. Zadanie zostało jeszcze raz głośno odczytane, sprawdziłam kompletność notatek. Po przerwie uczniowie dostali bardzo podobną kartę (tym razem wykonaną własnoręcznie) i musieli ją uzupełnić samodzielnie, sprawdzając, ile zapamiętali z poprzedniej lekcji. Kiedy stwierdzili, że są gotowi, innym kolorem długopisu dopisywali brakujące informacje (korzystając z „wzorcowej” karty). Przekonali się, ile zdołali zapamiętać i zastanawiali się, jakie czynniki przyczyniły się do końcowego rezultatu.




Od klasy usłyszałam:
Mogłem lepiej się skupić!
Przyznaję – pisałem, nie myśląc o czym!
Myślami byłam już na przerwie!
Nie zjadłam śniadania i nie mogłam się skupić!
Przez moją nieuwagę miałem więcej pracy!
Muszę bardziej uważać!



Powyższe wypowiedzi utwierdziły mnie w przekonaniu, że warto było poświecić czas na to zadanie. Nie dość, że wiedza o Mirmiłowie została utrwalona, to uczniowie wyszli z lekcji z przekonaniem, że warto skupić się na lekcji.


Kasia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz