wtorek, 16 października 2018

Wiersze rozłożone na czynniki pierwsze


Analiza i interpretacja poezji nie są to umiejętności najłatwiejsze. Bardzo pomocna, kolejny zresztą raz, okazała się… myślografia. Znaleziona na jednej z polonistycznych grup notatka, w sposób prosty i przejrzysty, metodą krok po kroku, pokazała, od czego w ogóle zacząć, na co zwrócić uwagę, by nie pominąć żadnego istotnego elementu.

Co ważne, grafonotka sprawdziła się już w klasie 5 – uczniowie wykorzystali ją podczas omawiania wiersza Joanny Kulmowej „Co to jest radość?”. Sami piątoklasiści przyznali, że była ona dla nich wielką pomocą.


Chętni, ambitni uczniowie wykorzystali notatkę do samodzielnej interpretacji dowolnego utworu. Wszystkie zadania wykonane były bardzo starannie, bezbłędnie pod względem merytorycznym, a dodatkowo, nie został pominięty żaden ważny element.

Polecam notatkę pani Kasi Aksy podczas lekcji z poezją.
Kasia





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz