niedziela, 10 maja 2020

Program chwytający za serce – „Down the road”


Pierwszy odcinek obejrzałam przez przypadek, ale od pierwszej minuty wiedziałam już, że zostanę z nim do końca.


Zespół Downa dotyka jedną na 700 osób. To jeden chromosom więcej, który zmienia wszystko. „Down the road. Zespół w trasie” opowiada o szóstce młodych osób z zespołem Downa, które wraz z Przemkiem Kossakowskim ruszają w podróż po sześciu krajach. Zmierzają się ze stereotypami, które często określają ich jako niesamodzielnych i wymagających opieki.  W rzeczywistości to inteligentni, a przede wszystkim wrażliwi ludzie, którzy są świadomi swoich ograniczeń, z którymi często nie potrafią się pogodzić.

Bohaterowie programu mieli szansę przeżyć po swojemu to, co wielu uznaje za oczywiste i naturalne. Z pomocą Przemka  odnajdywali się w niby codziennych, ale dla nich zupełnie nowych sytuacjach. Przełamywali bariery, wykazywali się odwagą, przełamywali swoje lęki.

W dwunastoodcinkowej serii  poznałam ich szczere i niefiltrowane podejście do życia, związków, intymności czy pracy.  Niejednokrotnie szczerze płakałam – raz z radości, raz ze wzruszenia.

Agnieszka, Ola, Dominika, Michał, Krzysztof i Grzegorz to ludzie, od których wiele się nauczyłam.





Polecam – ten program powinien obejrzeć każdy! Z pewnością wykorzystam go też na lekcjach.


Kasia


Polecam:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz