sobota, 6 czerwca 2020

Czego nauczyło mnie zdalne nauczanie?

3 miesiące zdalnego nauczania. Czego mnie to nauczyło? 

- uświadomiło jeszcze bardziej, jak ważne są relacje z uczniami, bezpośredni kontakt, rozmowa o ich emocjach;
- pokazało, jak wiele jeszcze muszę się nauczyć, jeśli chodzi o nowe technologie;
- utwierdziło w przekonaniu, że kocham swoją pracę;
- pokazało, że nie należy się poddawać;
- utwierdziło w przekonaniu, jak ważne jest wzmacnianie pozytywne;
- nauczyło doceniać uczniów za każdą, nawet najmniejszą rzecz;
- pokazało, że praca po kilkanaście godzin dziennie jest możliwa;
- umocniło kontakt z rodzicami moich uczniów;
- potwierdziło słuszność akcji „POZYTYWNA UWAGA”;
- wzbudziło tęsknotę za uczniami i nauczycielami – kolegami z pracy;
- wywołało ogromną tęsknotę za wizytami w teatrze.

I wiele, wiele innych…

Skupiłam się oczywiście tylko na pozytywach. Nie będę jednak ukrywać – miałam też chwilę załamania, łzy, bezsilność, zmęczenie sięgające zenitu. Ale każda pozytywna wiadomość od uczniów i rodziców na nowo dodawała mi skrzydeł.

Rok 2020 na pewno w mojej nauczycielskiej karierze będzie rokiem wyjątkowym.

Kasia




            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz