czwartek, 18 maja 2017

III Studencko – Doktorancka Konferencja „Przede wszystkim uczeń!”

Uwielbiam wracać na mój ukochany wydział. Tym bardziej, kiedy mogę wziąć aktywny  udział w konferencji naukowej. 15 maja wygłosiłam referat pt. „POPkulturalne rozmowy”. O roli projektu w kształtowaniu odbioru współczesnej kultury przez uczniów szkoły ponadpodstawowej na III Konferencji Studencko-Doktoranckiej: „Przede wszystkim uczeń! Teksty kultury, język, komunikowanie (się)”

Referat zawierał prezentację działalności szkolnego koła „POPkulturalne rozmowy”. Wychodząc od charakterystyki współczesnej kultury i pokolenia nastolatków, zjawiska „telematyczności”, czyli zanurzenia w kulturze wirtualnej, skoncentrowałam się na zagadnieniu tożsamości nastolatka i rozumieniu świata współkształtowanego przez media. W opisie realizowanego projektu ważne stały  się dla mnie praktyczne rozwiązania metodyczne, związane z organizacją spotkań gimnazjalistów z teatrem „dla dorosłych”. Zaprezentowany w referacie zbiór „dobrych praktyk” w założeniu miał posłużyć nie tylko rozwijaniu kluczowych kompetencji polonistycznych, ale prowadzić także do kształtowania „dobrych nawyków” uczniów w zakresie odbioru kultury, krytycznego myślenia, rozwoju autorefleksji.



Bardzo się cieszę, że referat wywołał dyskusję, padły merytoryczne i ciekawe pytania. Wszystkie wystąpienie stały na wysokim poziomie. Poruszone zostały rozmaite tematy: o doborze lektur dla klasy piłkarskiej, problemie dysleksji, przekładzie intersemiotycznym, możliwościach intertekstualnego odczytywania poezji Joanny Mueller w praktyce szkolnejliterackich popkulturowych reinterpretacjach baśni, czytelniczych wyborach gimnazjalistów, ciekawych zadaniach  językowych. 



Z każdego z nich na pewno czegoś się nauczyłam i już mam w głowie wiele pomysłów…. Jedno jest pewne - o nowoczesnej edukacji warto rozmawiać!




Dziękuję organizatorom za możliwość uczestniczenia w konferencji w roli prelegentki. Mam nadzieję, że to nie koniec mojej uniwersyteckiej przygody!


Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz