poniedziałek, 3 czerwca 2019

„Pozłacana rybka” – trudne sprawy młodych ludzi. Pomysł na kolejną lekcję


Powieść zawiera bardzo wiele tematów związanych z relacjami dorosłych i  dzieci, dlatego proponuję na lekcję dyskusję na temat spojrzenia na sprawy oczami jednych i drugich.

W tym celu podzieliłam klasę na dwie grupy: dorosłych i dzieci, by w połowie zajęć dokonać wymiany stanowisk. Obie grupy miały zapisać wcześniej pytania do swoich przeciwników w dyskusji, zadawać je i odpowiadać sobie wzajemnie.

Oto pytania przygotowane przez dyskutantów:

Perspektywa dorosłych:
Jak dziecko wyobraża sobie najmniej bolesne dla siebie rozstanie rodziców?
Czy  z dzieckiem trzeba uzgadniać decyzje dorosłych?
Co jest lepsze, życie w nieszczęśliwym związku, czy rozstanie?
Jak rozmawiać z dziećmi, by zrozumiały problemy dorosłych?
Czy można kochać kogoś, ale go nie rozumieć?

Perspektywa dzieci:
Dlaczego dorośli uzasadniają rozwód dobrem dziecka?
Dlaczego  potrzeby dziecka nie zostają zauważone przez dorosłych?
Czy dziecko ma prawa do rozwijania swoich przyjaźni?
Dlaczego dorośli traktują swoje dzieci jak niedojrzałe jednostki?
Czy w relacjach jest potrzebna szczerość?

Pytania otworzyły wiele zagadnień, które zostały przedyskutowane z dwóch perspektyw.  Wyjaśniły wiele wątpliwości, pomogły zrozumieć punkt widzenia każdej strony.
Małgosia

PS Przy okazji polecam świetny audiobook nagrany przez Annę Dereszowską



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz