środa, 29 maja 2019

Kampania społeczna na rzecz osób z Zespołem Downa – klasy 8


Niedawno analizowałam z uczniami klas 8 fragment „Poczwarki” Doroty TerakowskiejOczywiście tekst stał się przyczynkiem do dyskusji o Zespole Downa, tolerancji, o trudnościach, z jakimi chorzy spotykają się na co dzień.  
Dyskutowaliśmy również o trafności kontrowersyjnej kampanii społecznej, której główne hasło to: „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”.


http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/174333 - tutaj można przeczytać więcej o kampanii

Uczniowie byli zaskoczeni i zgodnie stwierdzili, że hasło było nietrafione. Zaproponowałam więc, by w grupach spróbowali stworzyć własne billboardy. Efekty były niesamowite. Niejedna agencja reklamowa nie powstydziłaby się takich pomysłów!







Kasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz