czwartek, 16 maja 2019

Listy do samego siebie


Alicja – główna bohaterka „Pozłacanej rybki” – pisze listy do samej siebie. Wyładowuje w ten sposób swoje negatywne emocje, zastanawia się nad tym, co się wydarzyło, żali się, marzy, zadaje mnóstwo pytań.

Takie nietypowe zadanie zaproponowałam moim ósmoklasistom na zakończenie omawiania powieści Kosmowskiej. Uczniowie mieli napisać listy do samych siebie, przelać na papier wszystko, co leży im na sercu. Dodatkowo mogli założyć słuchawki i „poddać się” ulubionej muzyce (przyniesienie słuchawek i muzyki poleciłam dzień wcześniej, nie powiedziałam jednak, w jakim celu). Początkowa niepewność, zdziwienie przerodziło się w coś niesamowitego… Uczniowie w absolutnej ciszy pisali, pisali, zapełniali kolejne kartki. Większość zdziwiła się, kiedy zadzwonił dzwonek. Niektórzy nawet stwierdzili, że dokończą listy, a nawet będą pisać je co jakiś czas. Myślę również, że ważne dla nich był fakt, że zapowiedziałam, że listy są dla nich, że nie będę ich czytać. Nie było osoby, która nie napisałaby nic…

Czułam satysfakcję.


Kasia




Rok szkolny 2021/2022 - klasa 8a 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz