środa, 15 maja 2019

Kolorowe części zdania


Składnia zdania pojedynczego to dla piątoklasistów temat niełatwy. Aby tworzenie wykresów, zadawanie pytań i klasyfikowanie wyrazów było przyjemniejsze, postanowiłam wykorzystać kolory.

Ustaliliśmy, że orzeczenie zaznaczać będziemy kolorem czerwonym (w końcu bez orzeczenia nie byłoby zadania), podmiot zielonym, okolicznik niebieskim, dopełnienie brązowym, przydawkę żółtym.



Niby nic takiego, ale moment, kiedy powstał już wykres i można było pokolorować odpowiednio wyrazy, był dla uczniów ciekawym urozmaiceniem, które, mam nadzieję, ułatwi zapamiętanie i zrozumienie tej część wiedzy o języku.

Chodzi o to, aby – jeśli to tylko możliwe-poznawać świat za pomocą zmysłów;
to co widoczne- wzrokiem,
to, co słyszalne-słuchem,
to, co można powąchać –węchem,
posmakować – smakiem,
dotknąć zmysłem dotyku.
A jeśli coś można uchwycić jednocześnie kilkoma zmysłami,
należy to dobierać kilkoma zmysłami
Jan Amos Komeński

Kasia





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz