poniedziałek, 2 listopada 2020

W bibliotece


Cykl lekcji w klasie czwartej na temat  książki jako wartości, dzieła, ale i przedmiotu warto zacząć od podzielenia się swoimi ulubionymi książkami.

W czasie zdalnej lekcji pozwólmy na przygotowanie uczniom i pokazywanie ciekawych egzemplarzy książek. Przy okazji możemy wprowadzić/ przypomnieć pojęcia z nimi związane np. okładka, zakładka, stronica, grzbiet, wklejka, karta tytułowa, kapitałka.



Ale zaraz potem, by zaznaczyć powagę tematu warto przywołać „Bibliotekarza” G. Arcimboldo i zająć się interpretacja obrazu.  Na początku ustalmy jak bibliotekarz z dzieła jest przedstawiony, jak są plastycznie pokazane części ciała.


 

  Ciekawsze jest na pewno poprowadzenie uczniów w kierunku interpretacji wizerunku, nazwania charakteru, nastroju postaci, by wybrzmiały takie hasła jak poważny, zamyślony, surowy, sędziwy, tajemniczy.

Ponieważ współczesne pokolenia czytają także e-booki, rodzi się pytanie jak wyglądałby bibliotekarz XXI wieku i tu miejsce na zadanie kreatywne – stworzenie plastycznego  projektu współczesnego bibliotekarza.

Małgosia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz