sobota, 21 maja 2016

O grach komputerowych na języku polskim? Dlaczego nie!

Raz w semestrze uczniowie z moich klas przygotowują publiczne wystąpienia. Zazwyczaj dotyczyły one czytanych przez nich książek. Tym razem dałam im jednak wolną rękę, twierdząc, że mogą opisać inne teksty kultury – sztukę teatralną, piosenkę, reklamę, a nawet… grę komputerową.

 Uczniowie (zwłaszcza chłopcy) chętnie sięgnęli po swoje ulubione gry. „League of Legends”. „Counter Strike”, „World of Warcraft”, „Gra o tron”, „Battlefield 3”, „Call of duty”, „World of Tanks” – to tytuły gier, które budziły największe zainteresowanie. Już od pierwszego wystąpienia nie żałowałam swojej decyzji. Uczniowie opowiadali o strategiach, zasadach i historii gry z wielką pasją i zaangażowaniem. Multimedialna prezentacja była (w końcu!) tylko tłem, nareszcie uczniowie nie czytali slajdów. Mówili w końcu o czymś, czemu poświęcają wiele wolnego czasu, na czym się znają i co lubią.


Osiągnęłam sukces – uczniowie naprawdę się przełamali, a ich wystąpienia były spójne, spokojne, interesujące. A może wpływ na tak dobre prezentacje miał również warsztat na WFPiK UAM pt. „Retoryka na językach”? Na pewno!

Zachęcam, by czasami odejść od klasycznych tematów prezentacji na rzecz tego, co naprawdę interesuje uczniów.

Kasia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz