wtorek, 7 kwietnia 2020

Turlane opowieści


Podczas zdalnego nauczania staram się proponować uczniom różnorodne polecenia, nie zarzucać ich schematycznymi ćwiczeniami. Najbardziej wartościowe są dla mnie zadania, w których uczniowie mogą pobudzić swoją wyobraźnię i wykazać się kreatywnością. Mam nadzieję, że to pozwala im zapomnieć o obecnej sytuacji.
Moim czwartoklasistom zaproponowałam zabawę z bloga kreatywanapedagogika.pl pt. „Wyturlaj historię”, inspirowaną kośćmi opowieści („Story cubes”).


Instrukcja:
Rzucacie kością pięć razy.
Pierwszy rzut - to wybór postaci - głównego bohatera (nie musicie sugerować się moim rysunkiem - możecie narysować postać zupełnie inaczej) - zwróćcie uwagę, jaka ona jest (radosna, uśmiechnięta).
Drugi rzut - miejsce, w którym będzie rozgrywać się Wasza historia.
Trzeci rzut - magiczny przedmiot, który posiada Wasza postać (któż wie, co ten przedmiot potrafi?).
Czwarty rzut jest ściśle powiązany z piątym - podczas tych dwóch rzutów poznajecie postać (oraz jej nastrój), którą spotka Wasz bohater.



Waszym zadaniem jest dokończenie historii, w której główny bohater pomaga drugiej istocie.
Napiszcie w kilku zdaniach, jak potoczyła się Wasza historia!
Pamiętajcie, ogranicza Was tylko... wyobraźnia!
Czekam na Wasze historie!

Dziecięca wyobraźnia jak zawsze nie znała granic. Niesamowite spotkania, magia, zmienne nastroje bohaterów i szczęśliwe zakończenia to elementy opowiadań, które otrzymałam.
Mam nadzieję, że zadanie spodobało się moim uczniom.

Kasia



1 komentarz:

  1. Już mi się spodobało:) Przygotuję dla moich coś podobnego.

    OdpowiedzUsuń