czwartek, 24 sierpnia 2017

Piosenka jest dobra na wszystko – „Długość dźwięku samotności”

Myslovitz – polski zespół rockowy, założony w 1992 w Mysłowicach przez Artura Rojka, Wojciecha Powagę, Jacka Kuderskiego oraz Wojciecha Kuderskiego. Od 2012 roku z zespołem występuje nowy wokalista - Michał Kowalonek, a Artur Rojek rozpoczął solową karierę. To już nie to samo.

Przemyślane, niestandardowe teksty, świetnie skomponowana muzyka, która pomagała mi w wielu ciężkich momentach.


Jedną z moich ulubionych piosenek zespołu jest „Długość dźwięku samotności” – trzynasty singiel zespołu. Wydany został latem 1999, a w październiku tego samego roku ukazał się na albumie „Miłość w czasach popkultury”. Znalazł się na 23. miejscu Topu Wszech Czasów 2003 Radiowej „Trójki”.

I nawet kiedy będę sam
Nie zmienię się, to nie mój świat
Przede mną droga którą znam,
Którą ja wybrałem sam

Tak, zawsze genialny
Idealny muszę być
I muszę chcieć, super luz i już
Setki bzdur i już, to nie ja

I nawet kiedy będę sam
Nie zmienię się, to nie mój świat
Przede mną droga którą znam,
Którą ja wybrałem sam

Wiesz, lubię wieczory
Lubię się schować na jakiś czas
I jakoś tak, nienaturalnie
Trochę przesadnie, pobyć sam
Wejść na drzewo i patrzeć w niebo
Tak zwyczajnie, tylko że
Tutaj też wiem kolejny raz
Nie mam szans być kim chcę

I nawet kiedy będę sam
Nie zmienię się, to nie mój świat
Przede mną droga którą znam,
Którą ja wybrałem sam

Noc, a nocą gdy nie śpię
Wychodzę choć nie chcę spojrzeć na
Chemiczny świat, pachnący szarością
Z papieru miłością, gdzie ty i ja
I jeszcze ktoś, nie wiem kto
Chciałby tak przez kilka lat
Zbyt zachłannie i trochę przesadnie
Pobyć chwilę sam, chyba go znam

I nawet kiedy będę sam
Nie zmienię się, to nie mój świat
Przede mną droga którą znam,
Którą ja wybrałem sam (2x)



Tematem utworu jest tytułowa samotność, ale także brak reakcji na prośby innych osób. Mężczyzna deklaruje, że nawet w samotności, gdy nikt go nie widzi, pozostaje sobą. Nie chce się zmieniać i wkraczać do innego, obcego mu świata. Pragnie tylko rozpocząć długą i trudną wędrówkę drogą, na którą sam się zdecydował.  Presji ze strony innych osób nie da się uniknąć. Podmiot w tej piosence twierdzi, że samotność nie jest dla niego czymś negatywnym. Lubi spędzać wieczory patrząc w niebo i zachwycając się pięknem przyrody. Boli go co innego. Ciężkie jest dla niego to, że nawet na łonie natury nie może być w pełni sobą .

„Tutaj też, wiem, kolejny raz nie mam szans być kim chcę”

Samotność jest mężczyźnie bardzo potrzebna. Wtedy może zastanowić się nad sobą, przemyśleć parę spraw. Choć wielu mówi, że trochę przesadza, on nie zamierza zrezygnować. Chwili samotności potrzebuje przecież każdy z nas.

„Zbyt zachłannie i trochę przesadnie
Pobyć chwilę sam, chyba go znam.”


Piosenka ta jest prośbą o chwilę samotności jak i również świadectwem niezależności i tego, że można nie ulec presji otoczenia, tylko iść drogą, którą samemu się wybrało.


Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz