środa, 25 października 2017

Jan Kochanowski na facebooku

Nowa podstawa programowa zakłada znajomość (powiedziałbym nawet, że dokładną) biografii znanych polskich twórców. Jak sprawić, by zainteresować faktami z życia osób żyjących kilka epok temu? Założyć danej osobie profil  na portalu społecznościowym!

Znalazłam w sieci schemat facebookowego profilu, przygotowałam prezentację multimedialną o Kochanowskim, w której przemyciłam wszystkie niezbędne informacje i miałam nadzieję, że taki pomysł spodoba się uczniom. Nie myliłam się!



Uczniowie szybko poradzili sobie z zadaniem, wykazywali zaangażowanie, nie nudzili się. Cel lekcji osiągnięty – siódmoklasiści dowiedzieli się wielu faktów o renesansowym twórcy – od dat, informacji o wykształceniu, poglądach, rodzinie, twórczości. Dzięki rubryce „znajomi” poznali inne ważne renesansowe osobistości. W ramach zadania domowego  uczniowie mieli stworzyć post, który mógłby na swoim profilu umieścić Kochanowski.

Lekcję uważam za udaną! Polecam!

Kasia



Przykłady postów:

Czego chcesz od nas Panie-pytanie, na które wielu szuka odpowiedzi. Jesteś Panie naszym przyjacielem, dobrym i troskliwym ojcem. Dajesz nam odczuć swoją opiekę i miłość na każdym kroku. Z drugiej strony jakże boleśnie potrafisz nas doświadczać. Powołujesz do życia nowe istnienia ludzkie, cudowne istoty. Pozwalasz patrzeć jak rosną, rozwijają się, wypełniają radością nasze serca każdego dnia. I nagle jednego dnia zabierasz nam to wszystko, pozostawiając ból i pustkę. Wyobrażenia o tym, co by było. Marzenia, które nigdy się nie urzeczywistnią. Czego chcesz od nas Panie?
 (Ania, 7b)

Właśnie wróciłem z podróży do Francji. Bardzo piękny i ciekawy kraj. Polecam wszystkim, którzy lubią poznawać inne kultury. Przed wyjazdem doradzam -  nauczcie się choć podstawowych zwrotów w języku francuskim. Bez tego trudno się porozumieć. Dla mnie to nie problem. Znam wiele języków obcych! 
(Bartek, 7b)

Dzień dobry, pijąc poranną kawę zachwycałem się pejzażem za oknem. Widok natchnął mnie do napisania nowej fraszki.
 (Antek, 7b)

Witam wszystkich serdecznie! Ostatnio mojemu życiu sprzyja wiele szczęścia. Szukając spokoju  zamieszkałem w Czarnolesie. Znalazłem go u boku mojej cudownej żony Doroty. Liczę tutaj na to, że moja twórczość się rozwinie. 
(Natalia, 7b)



9 komentarzy:

  1. Świetny pomysł.moglabym prosić o przesłanie pustego schematu profilu Facebook? Przeszukałem internet i nigdzie go nie znalazłam😓

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę również ewelinadamczyk@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ja również mogę prosić o przesłanie schematu profilu? Z góry dziękuję... aneta.amanowicz@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. czy mogłabym prosić o ten szablon? adres e-mail: marianiak3@gmail.com.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy mogę
    prosić o szablon i prezentację, mój e-mail bikolodziej@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, dołączam się do próśb :) malgorzatajarentowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Poproszę o profil k.dymecka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń