poniedziałek, 7 września 2020

Inna szkoła, nowa rzeczywistość, niezmienna pasja!

Kasia: Wspólniczko, ostatnio coś nas mało na blogu… Ale też sytuacja zaskoczyła wszystkich.


Małgosia: Rzeczywiście, wiele rzeczy się pozmieniało. Ale kryzys jest sprawą naturalną.

Kasia: Rozpoczęłyśmy nowy rok szkolny w zupełnie innej rzeczywistości. Maseczki, dystans, brak przerw, niepewność o zdrowie nasze i naszych uczniów.

Małgosia: No cóż, może właśnie teraz trzeba trwać na posterunku, nie załamywać się.

Kasia: Właśnie! Nie ma co się załamywać i trzeba robić swoje! Chociaż nie wszystko będzie można zrealizować, to postaramy się, by nadal zaskakiwać naszych uczniów.

Małgosia: Po tej przerwie od realnego nauczania, mam apetyt na lekcje!

Kasia: Na pewno nie zrezygnuję z teatru. Z zachowaniem reżimu sanitarnego moje „POPkulturalne rozmowy…” już w najbliższą sobotę zasiądą na widowni Teatru Nowego i obejrzą „Kanapkę z człowiekiem”.

Małgosia: A ja mam w planie „Pokaz mody antycznej” – projekt z wykorzystaniem Mitologii. I jeszcze chodzi mi po głowie kilka pomysłów, ale muszą dojrzeć .

Kasia: Moja miłość do myślografii przerodziła się w tym roku w innowację „Myślograficzny zeszyt lektur – czytam, rysuję, zapamiętuję!”. Mam nadzieję, że taka forma przyczyni się do „okiełznania” niełatwego kanonu lektur.

Małgosia: W zeszłym roku ze względu na pandemię nie udało się nam przeprowadzić warsztatów dla rodziców o skutecznych metodach nauki i motywacji. Mam nadzieję, że w tym roku się uda.

Kasia: Jeśli będzie trzeba, to wykorzystamy narzędzia zdalne i spotkamy się z rodzicami online.

Małgosia: Jasne.

Kasia: Najważniejsze jednak słowo w tym roku szkolnym to RELACJE. Po półrocznej przerwie musimy na nowo rozpoznać potrzeby naszych uczniów, nawet, jeśli odbędzie się to kosztem podstawy programowej.

Małgosia: Warto cieszyć się każdą lekcją, każdym kontaktem z uczniami. Taki mam zamiar.

Kasia: Wracamy z podwójną mocą, bo w końcu lubimy uczyć!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz