sobota, 26 września 2020

Licealny projekt „Barokowe inspiracje”


Nauczanie w liceum z pewnością nie jest najłatwiejsze. Obecna klasa druga to moja pierwsza klasa licealna, którą prowadzę. Ciągle uczymy się siebie nawzajem, jednak czasami mam wrażenie, że to niełatwa walka. Przeładowana podstawa programowa, czas zdalnego nauczania i poczucie uczniów, że wiedza z języka polskiego nie jest im potrzebna sprawiają, że ciągle poszukuję odpowiedniej metody.  Jednak ostatnio zobaczyłam światełko w tunelu…

Wszystko za sprawą projektu „Barokowe inspiracje”, który zaproponowałam w ramach podsumowania epoki.  Zadanie polegało na wykonaniu zdjęcia inspirowanego twórczością barokową (martwa natura, portret, wariacja na temat już istniejącego dzieła). Inspiracji uczniowie mogli szukać w dziełach  dzieła Caravaggia, El Greca, Velazgueza, Rembrandta, Rubensa, Vermeera, de La Toura. Poinformowałam uczniów, że ocenie będzie podlegać  również sposób prezentacji dzieła i omówienie nawiązań do baroku, charakterystycznych motywów, elementów przestrzeni itp.

Efekty naprawdę mile mnie zaskoczyły i zmotywowały do dalszej pracy. Wierzę w potencjał tych młodych, zbuntowanych nastolatków. Mam nadzieję, że razem będziemy pokonywać kolejne przeszkody i każdy z nich dotrwa do matury.

 



„Przemijanie w XXI wieku”


„Marność dawniej i dziś”




„Transiens auferat”


„Przemijanie” 


Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz