sobota, 2 lipca 2022

Wyniki egzaminu

 

Przeanalizowałam te wszystkie słupki, wykresy, staniny, procenty, punkty. Zapoznałam się z wynikiem każdego mojego ucznia. I kolejny raz utwierdzam się w przekonaniu, że wynik to tylko cyfra. Pod każdym wynikiem kryje się młody człowiek, dla którego napisanie egzaminu było koniecznością, przymusem, traumą, stresem. Jestem pewna, że niewielu z nich potraktowało egzamin ósmoklasisty, jak wielką szansę i perspektywę na przyszłość.

Cieszę się z 40% uczennicy, która zrobiła ogromny postęp i pękam z dumy z najwyższych wyników. Mam też świadomość, że egzamin to moment, chwila, dyspozycja dnia, wiele czynników wpływa na końcowy efekt. Nie każdy mój uczeń jest zadowolony, ale ja jestem! Jestem dumna! Z progresu, obudzenia samodzielności w uczeniu się, z odnalezienia w rzeczywistości wirtualnej, umiejętności powrotu do kształcenia stacjonarnego, pokonania wielu lęków…

Gotowa do pisania planów naprawczych, analizowania poszczególnych zadań i wyciągania wniosków, życzę moim uczniom chwili oddechu i… zapomnienia już o tym egzaminie. Czas na nowe!

 


Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz