sobota, 2 września 2017

Wracamy do nauczania! Nowy rok szkolny rozpoczęty!

Kasia:  Koniec wakacji i za oknem jesień… Gotowa na nowy rok szkolny?

Małgosia: Gotowa, niegotowa, rok szkolny się zaczyna i już!

Kasia: To będzie wyjątkowy rok wprowadzenia reformy, a więc przed nami sporo wyzwań związanych z nową podstawą programową, inną formułą egzaminu, sztywnym kanonem lektur. Jest jeszcze trochę niewiadomych, ale mam nadzieję, że szybko sobie z tym poradzimy.



Małgosia: Najważniejsze to robić swoje. Tak jak zawsze zrobimy wszystko, by zaciekawić uczniów poprzez niecodzienne metody, otwarcie na kulturę i sztukę.

Kasia: Właśnie! Już zarezerwowałam bilety na dwa spektakle. We wrześniu klasyka w Teatrze Nowym – „Przyjęcie dla głupca”, a w październiku muzyczny hit – musical „Nine” w Teatrze Muzycznym. Idziesz ze mną?

Małgosia: Idziemy. Mam nadzieję, że wrześniowy spektakl w Nowym nie odbywa się 23 września, ponieważ na ten dzień mam wyjątkowe zobowiązania. Spotkanie klasowe po 30 latach – moja klasa z podstawówki zjeżdża do Cichowa (to miejsce jest Ci znane) i będą długie Polaków rozmowy, zabawa i wspominki.

Kasia:  Spektakl 16 września - nie masz wymówki :).  Mam cały czas świadomość, ile rzeczy jeszcze nie wiem, że wiele mogłabym zrobić lepiej. Nauczyciel nigdy nie powinien przestać się uczyć, czytać, poszukiwać. Już z resztą wypożyczyłam kolejne 8 pozycji z Biblioteki Pedagogicznej – w tym oczywiście o neurodydaktyce.

Małgosia: Analizuję „Widoczne uczenie” Johna Hattiego i cały czas rozkładam na czynniki pierwsze sukces fińskich pedagogów. Mam też kilka nowych pomocy pedagogicznych, ale o tym w najbliższym czasie.

Kasia: Mam nadzieję, że wszystko uda nam się opisać na blogu. Wiesz, że niedługo umieścimy 300 wpis?

Małgosia: I musimy dokonać pewnego podsumowania po kolejnym roku publikacji- najlepszy spektakl, film, wystawa, książka.

Kasia: Jedno jest pewne – będzie się działo, bo…. Lubimy uczyć!  Po prostu takK&Mamy!

1 komentarz:

  1. "Przyjęcie dla głupca" w Teatrze Nowym? Gorąco polecam ❤ byliśmy dwa lata temu, przed końcem roku - ubawiłem się niesamowicie 😉 moim skromnym zdaniem spektakl o wiele lepszy od filmu Vebera 😊

    OdpowiedzUsuń