piątek, 11 grudnia 2015

Sposób na podsumowanie lektury

Po omówieniu wszystkich ważnych zagadnień związanych z „Folwarkiem zwierzęcym” przyszedł czas na podsumowanie lektury.  Zawsze staram się, by lekcja ta była inna od poprzedniej. Tym razem trzecioklasiści przygotowali plakaty, dotyczące poruszanych na lekcjach problemów.

Uczniowie pracowali nad następującymi zagadnieniami:
1. Świat przedstawiony w powieści.
2. Zasady animalizmu i ich przekształcenia za rządów Napoleona.
3.  Aluzje historyczne i polityczne w powieści.
4. Folwark zwierzęcy” jako parabola i powiastka filozoficzna.
5. Uniwersalne przesłanie utworu.

Kolejny raz zostałam pozytywnie zaskoczona! Na uwagę zasługuję plakat o paraboli – uczniowie narysowali  głowę – połowa należała do świni, połowa do człowieka (w domyśle Stalina). Czy to nie trafiony w 100% pomysł, by przedstawić, że utwór o cechach przypowieści oprócz znaczenia dosłownego ma również znaczenie przenośne?
Ciekawie opracowany został również temat 3. Uczniowi stworzyli plakat teatralny, tłumacząc, że podobnie jak w teatrze, postacie w „Folwarku” miały maski, pod postacią zwierząt kryły się konkretne osoby. 
Zgodna praca w grupie, kreatywność gimnazjalistów, odważna prezentacja swoich prac!
Brawo! Chcę więcej!


Kasia







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz