sobota, 20 lutego 2016

Było sobie życie - odcinek 8

Nadia: -Ludzie tworzą łańcuchy… Kilka łańcuchów…
Ja: -Ale jakie łańcuchy?
Nadia:  -A  skąd  urodziła się babcia Marylka? No pomyśl…
J: - Aaaa!  Prababcia Maria urodziła Twoją babcię…
Nadia: - Ludzie tworzą łańcuchy!
Ja: - Łańcuchy pokoleń, od przodków do…
Nadia: - Tak.
Ja: -Ale co było na początku?
Nadia: -Taka pani i pan, którzy zjedli ten owoc… zły!
Ja: - Zakazany…
Nadia: -Tak. Nie! Najpierw była ryba, wąż, jaszczurka, małpa, goryl, człowiek…
Ja: - Było sobie życie?
Nadia: - Tak.

Komentarz pedagogiczno- rodzicielski

Wasze dziecko z całą pewnością funkcjonuje w rytmie szkoły i przynosi do domu fragmenty informacji, przekonania i emocje. Czasami łączą się one w niezwykłe zbitki skojarzeń,  tak jak w tej rozmowie. Chrześcijańska wizja początku świata miesza się z naukową wersją, ale obie znajdują sobie miejsce w głowie sześciolatka i wcale się nie kłócą. Chodzi wszak o życie.
Jeszcze raz widać jakim autorytetem są dla naszych dzieci nauczyciele i jak zostaje w pamięci to, co mówią.  Jesteśmy ich pierwszym słuchaczem po szkolnych rewelacjach. Często musimy się wykazać niezłą gimnastyką umysłu i intuicji, żeby powiązać wątki. Ale warto. Takie rozmowy mogą być potem wspominane w anegdotach rodzinnych.

Małgosia - mama Nadii 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz